Thursday, June 2, 2011

Fatrah Imtihan: Bantulah Aku Melawan Nafsu

                Assalammualikum kepada semua pengungjung blog serta kepada semua sahabat-sahabat yang tengah bertungkus lumus untuk menghadapi Imtihan yang bakal tibe tidak lama lagi  sekaligus menjadikannya medan peperangan yang harus ditempuhi oleh semua mahasiswa yang menununtut di Mesir.   Marilah sama- sama kita berusaha beriltizam dengan bersungguh-sungguh serta jangan lupa kita berdoa kepada Allah S.W.T dan bertawakkal kepada NYA. InsyaAllah dengan izin-NYA , segala usaha kita akan mendapat hasil yang mengembirakan kita semua. Walaubagaimanapun usaha perlu ditingkatkan dan melawan semua hawa nafsu yang datang menggoda kita. Kuat kan semangat.... sempena dengan imtihan ni, saya nak mainkan satu lagu tuk sahabat-sahabt sekalian. dengarkan lah:

Bantulah Aku Melawan Nafsu
Mawaddah



Telah aku lawan nafsuku setiap waktu
Ku cuba berkali-kali, ku gagal lagi
Aku tak putus asa, ku lawan lagi
Namun aku tak mampu, ku kalah jua

Oh Tuhan, bantulah aku mudahkan aku

Melawan nafsu ini yang merosakkanku
Agar aku tak terhalang untuk menuju-Mu
Tolonglah aku Tuhan, Kasihanilah aku jangan Engkau biarkan aku

Tuhan, bantulah aku

Kasihani aku jangan biarkanku bantulah aku selalu
Aku tak putus asa
Oh ku tetap berjuang dengan mengharap bantuan dari-Mu

Kalaulah Engkau terus membiarkanku

Ku akan berterusan ke lembah dosa
Oh Tuhan, nafsu dan syaitan sering mengganggu aku
Setiap hari ia memusuhi ku ketika ku ingin mentaati-Mu

Jangan biarkan aku keseorangan

Menghadapi syaitan dan nafsuku
Aku ingin mentaati-Mu, ku ingin redha-Mu
Kalau Engkau biarkan aku
Ku akan kecewa nanti

Tuhan, ku akan mencuba lagi

Melawan nafsu dengan bantuan-Mu
Dan rahmat-Mu Tuhan

Di dalam sembahyang ini kuharapkan-Mu

Berikan padaku cinta dan takutkan-Mu
Sebagai pengawalku dari nafsuku
Bukankah itu janji-Mu kepada hamba-Mu

Oh Tuhan, bantulah aku menghayati sembahyangku

Agar ku dapat merasakan kebesaran-Mu
Hingga aku tak membesarkan selain-Mu
Dengan rasa itu kuharap
Moga ku kan dapat melawan syaitan dan tipuan nafsuku

Tuhan, dalam sembahyangku

Bersihkan jiwaku, lemahkan nafsuku, selamatkanlah diriku
Suburkan rasa kehambaan
Dan kekalkan rasa itu di dalam seluruh kehidupanku 

(maaf lirik dalam bahasa arab tak jumpa la.)

Ilal lIqa'.... Assalammualaikum......

            

No comments:

Post a Comment