Monday, June 27, 2011

Kepala Tersepit...

          
         Assalammualaikum kepada pengungjung blog Macam2ada ni. Semoga semuanyer dalam keadaan sihat sejahtera. Alhamdulillah syukur kepada kehadrat Allah kerana dapat lagi kita bertemu di dalam ruang maya ini. Pagi tadi saya sedang saya tengok2 Facebook, terjumpe satu video ni. Video mengenai seorang pelajar sekolah rendah tersepit kepala di kerusi sekolah.


          Tempat kejadian tidak diketahui tetapi yg pastinyer berlaku dalam bilik darjah. Ape yg menghairankan saya macam mane la pelajar tu boleh memasukkan kepalenyer kat celah-celah kerusi tu....? Masuk boleh bile kluar tak boleh.. pelik.. pelik.... Macam2 hal la budak ni... Mungkin ada di antara kita yang mempunyai kenangan seperti ini atau mungkin lebih teruk lagi pernah berlaku ketika kecil dulu.... ape2 pun memang seronok bile di kenang zaman kanak2 dulu... Terutama diri ini.. memang nakal mase kecil2 dulu... membuli pelajar prempuan pukul kawan dan sebagai nyer.... tu mase skolah rendah dulu la... skg dah jadi baik tau....

      Jom kita tengok video pelajar tersepit kepale ni.... sian die....

             Kesian tengok pelajar yg tersepit ni... Duhai budak macam mane boleh jadi macam ni....? mesti pening kepala cikgu2 ni di buatnyer... Masok boleh.. kluar tak boleh.... Pelik.. Pelik... kalau saya jadi guru laki tu, saya potong je pale budak ni... hehehe... saje gurau... Happy pelajar tu bile dapat keluar kepalanyer dri kerusi tu... Macam di beri hidup kali ke-2...

          Peringatan kepada pembaca yang menjadi guru2 di sekolah rendah, tadika atau PASTI, tlong jaga keselamatan pelajar2 anda dengan baik... Elak kan dari berlaku kejadian seperti dalam video ni... o.k.. sampai di sini sahaja coretan saya. Semoga berjumpa lagi di ruang yg akan datang... Wassalam... ZAAASSS...

1 comment: