Sunday, May 22, 2011

"Let's Get Married"


         Assalammualaikum kepada semua pengunjung blog saya ini. Semoga semuanya dalam keadaan sihat sejahtera dan ceria-ceria selalu. Pejam celik.. pejam celik... dah nak ujung bulan 5. Student-student kat universiti Malaysia dengarnyer ade yang dah habis imtihan. Bagi student kat Mesir ni bulan depan baru nak start imtihan. Tekanan makin dirasai, jiwa tidak tentera mula mnyelubungi setiap student kat sini. Bile saya dah tension study saya pun buka la fb kejap. Saje nak tengok kalau ade komen-komen dari kawan-kawan ke. Tengah usha-usha tu saya jumpe satu video yang di post kat fb member. video tu bertajuk "Let Get Married".


           Tergerak dalam hati ni tuk berkongsi video ni kat pengungjung blog saya ni. Rasenyer sebelum ni tak pernah lagi post mengenai bab khawin dan cinte ni. Video ni mengenai Interview Student UIAM mengenai tajuk "Let Get Married". Rasanya mesti ramai student-student yang tertarik dengan tajuk ni. Biase la tu jiwa remaja, sentiasa bergelora. Dalam video tersebut ada membuat interview menegenai "Apa itu Cinta?", "khawin ketika belajar", "Halangan Berkhawin Semasa Belajar" dan "Kelebihan Berkhawin Semasa Belajar". Disini saya sertakan video hasil interview tersebut.... tengok... jangan tak tengok... tak tengok rugi....


        Ha....... Macam mana...? apa pendapat anda semue...? Video ni sekadar perkongsian pendapat beberapa student yang bujang dan juga yang telah berumahtangga. Terpulang la kepada diri masing-masing. Bagi saya perkhawinan semasa belajar bergantung kepada individu itu sendiri mengikut keadaan serta keperluan. Student di Malaysia berbeza keadaan dengan student di Mesir. Apa-apa pun kalau nak wat "nasi minyak" jangan lupa ajak ye....

         Pelik saya ni, sepatunya waktu imtihan ni ,wat posting mengenai imtihan. Saya wat posting mengenai khawin pula. Insya'alllah posting yang akan datang mengenai imtihan. Alamak, buku dah memanggil tu...... mase makin singkat ni... Sayonara wa ilal liqa'..... Assalammualaikum....

         

2 comments: