Thursday, May 19, 2011

Adakah Islam menentang Jerman?

          Assalammualaikum kepada semua pelawat blog ini. Semoga semuanya sihat sentisa dan sentiasa dalam rahmat Allah. Posting kali ini saya ingin mengajak kalian semua supaya kita hendaklah sentiasa mengambil tahu tentang isu semasa yang berkaitan dengan saudara seIslam kita. "Barang siapa yang tidak mengambil tahu mengenai saudara seagamanya, dia bukan dari kalangan kita". (saya lupa sama ada ini ayat al-Quran atau hadis) maksudnya, barang siapa yang tidak amik tahu tengtang saudara Muslimin yang lain, maka dia bukan orang Islam. Jadi mari lah kita menagambil berat tentang saudara muslim yang lain.



          Berdasarkan sedikit tazkirah di atas, saya mengharap jasa baik kalian serta rasa tanggung jawab Muslim terhadap Islam mari kita mengundi terhdap bancian yang dilakukan oleh kerjaan Jerman terhadap Islam.

          Saya telah terjumpa satu laman web Jerman yang sedang membuat bancian terhadap Islam dengan tajuk "Adakah Islam Menentang Jerman?". Di sini saya sertakan sedikit petikan dari web tersebut:
  
Adakah Islam menentang Jerman?

Dalam ucapannya pada Hari Persatuan Jerman Wulff Presiden menegaskan bahawa Kristian dan Yahudi adalah sebahagian dari Jerman. Itulah sejarah kita Kristian-Yahudi. Dan ia menjelaskan: "Tetapi Islam sekarang juga ke Jerman." Adakah anda bersetuju?

Editor's note: Polling ini ditutup sejak Oktober - suara tidak mungkin sejak itu. Namun demikian, kajian ini sedang "diterapkan" pada rangkaian ganda - mengapa, kita tidak tahu.

          Ini adalah terjemahan artikel yang saya lakukan dengan menggunakan "google translate". Saya harap terjemahanyar adalah tepat. Berdasarakan petikan artikel dari leman web itu, marilah kita mengundi atas dasar tanggungjawab kita terhadap Islam supaya Islam dapat disebarkan lagi ke tempat lain. Ini juga salah satu kerja Islam. mari kita undi dengan melayari laman web ini: 
http://www.tagesschau.de/inland/wulffrede112.htm

       Apabila anda sudah membuka web tersebut, undilah dengan memilih "NEIN" yang bermaksud  "tidak ada" bagi bancian "adakah Islam memnentang Jerman?". Semoga dengan ini dapat membantu dalam penyebaran Islam. Allahu akhbar....

No comments:

Post a Comment